"Marzyciel" to cudowna opowie¶æ...cudowna, m±dra i wzruszaj±ca. Niepowtarzalny i niezast±piony Johnny Depp w roli g³ónej poraz kolejny pokazuje, ¿e wysoki bud¿et nie jest konieczny do stworzenia wspania³ego obrazu. Jeszcze raz uniknê opowiadania fabu³y by nie psuæ wam ogl±dania filmu, który z ca³± pewno¶ci± Was zauroczy:)
Polecam gor±co:)
Offline
A teraz dla odmiany komedia. Z komediami i z ich polecaniem bywa ciê¿ko. Mamy ró¿ne poczucia humoru i w inny sposób odbieramy tego typu produkcje. "Nie Zadzieraj z Fryzjerem" do komedia z gatunku "g³upkowatych" - tak sam sobie ten rodzaj humoru okre¶li³em...i choæ zwykle nie bawi mnie taka amerykañska g³upkowato¶æ, przyznaæ muszê, ¿e w tym przypadku ubawi³em siê setnie. Adam Sandler konsekwentnie rozwija swój talent aktorski i komediowy, i daje tego dowód w tym w³a¶nie filmie. Partneruje mu niesamowity John Turturro w roli komicznego czarnego charakteru.
Polecam, choæ nie o¶mielam siê zapewniaæ, ¿e bêdziecie rechotaæ przez 1,5 godziny...rzecz gustu oczywi¶cie
Offline
Legend of 1900 Trailer
produkcja: W³ochy gatunek: Dramat, Muzyczny
data premiery: 2000-06-09 (Polska) , 1998-10-28 (¦wiat)
re¿yseria Giuseppe Tornatore scenariusz Giuseppe Tornatore zdjêcia Lajos Koltai muzyka Ennio Morricone czas trwania: 125
Czysta samotno¶æ (Ok 100%) (kino)
Czysta samotno¶æ Wizualna i muzyczna doskona³o¶æ filmu Tornatore s± dla widza równie wa¿ne jak filozoficzne pytania, z jakimi zostawia go re¿yser.
"1900: cz³owiek legenda" czaruje mocniej ni¿ poprzednie dzie³a Giuseppe Tornatore, a do tego jest dowodem artystycznej dojrza³o¶ci w³oskiego re¿ysera. Ogl±damy ba¶ñ, doznajemy ol¶nieñ i wzruszeñ, prze¿ywamy momenty rozbawienia i trwo¿nych oczekiwañ na rozwój akcji - a jednocze¶nie wci±ga nas filozoficzny problem, ods³ania swoje drugie dno, g³êbie jeszcze bardziej przepastnych otch³ani my¶li.
Widzia³am ten film ju¿ kilka razy, ale chêtnie do niego powrócê. Jako ciekawostkê dodam, ¿e jedna scena z filmu jest bardzo podobna do sceny z filmu "Pianista", który niedawno by³ w TV [pisa³y¶cie na czaciku]. Moja zagadka: o jakie sceny chodzi?
Offline
Kac Vegas
Kac Vegas to kolejna g³upkowata amerykañska komedia, któr± chcia³em Wam poleciæ. Dlaczego? Bo podczas gdy ogl±daj±c go za¶mia³em siê tu i ówdzie, to przy napisach koñcowych le¿a³em na pod³odze rechotaj±c wniebog³osy
Czy warto ten film obejrzeæ? My¶lê, ¿e tak. Najlepiej przy drinku i zak±skach bo nie nale¿y spodziewaæ siê zawi³ej fabu³y - Kac Vegas jest jednym z tych filmów, które zupe³nie nie wymagaj± my¶lenia. Jedni uwa¿aj± to za wadê, inni za zaletê, a ja zgadzam siê z nimi wszystkimi
Serdecznie polecam bo koñcówka filmu to doskona³y trening miê¶ni brzucha i twarzy
Offline
Elizabeth Gilbert to trzydziestokilkuletnia, nowoczesna kobieta. Ma mê¿a, wspania³y dom oraz dobr± pracê. Mimo to pewnej nocy le¿y nieszczê¶liwa na pod³odze w ³azience i p³acze, poniewa¿ stwierdza, ¿e ¿ycie, które wiedzie nie jest tym, którego tak naprawdê pragnie i nie wie, co powinna z nim zrobiæ. W koñcu decyduje siê na rozwód, który jest bardzo bolesny i przez który popada w depresjê. Jej kolejnym krokiem jest podró¿ do trzech pañstw zaczynaj±cych siê na literê "I", a mianowicie Italii, Indii oraz Indonezji. Jest to podró¿ w g³±b siebie, aby przemy¶leæ swoje dotychczasowe ¿ycie, lepiej zrozumieæ sam± siebie i zdecydowaæ, co zrobiæ dalej, aby zmieniæ swoje ¿ycie na lepsze. W rolach g³ównych: Julia Roberts, Javier Bardem.
Offline
Zdobywca Oscara, Nicolas Cage oraz charyzmatyczny Ron Perlman w filmie re¿ysera, takich kultowych obrazów jak „Kalifornia" i „60 sekund".
Epickie sceny bitewne w samym sercu brutalnego ¶redniowiecza.
Po latach zaciêtych walk dwaj wojownicy wracaj± do domu, gdzie zostaj± tylko zniszczenie, strach i g³ód. Starszyzna uznaje, ¿e winê za czarn± plagê, która ogarnê³a miasto, ponosi m³oda czarownica. Zapada decyzja, ¿e jedyn± szans± na przywrócenie ³adu jest wykonanie staro¿ytnego rytua³u, który wyplewi przekleñstwo z ich ziemi. Mê¿czy¼ni musz± eskortowaæ wied¼mê do dalekiego klasztoru. W trakcie podró¿y zobacz± si³y tak z³e, ¿e nawet diabe³ nie móg³by ich powstrzymaæ. By ocaliæ nie tylko siebie, ale i ludzko¶æ, rycerze musz± przej¶æ przez co¶ gorszego ni¿ sam ¶rodek piek³a...
Nie wszystkie dusze bêd± zbawione...
Wyobra¼ sobie „Królestwo niebieskie", które otworzy³o wrota piekie³!
Offline
Niedawno w temacie "Ksi±¿ki które warto przeczytaæ" pisali¶my o "grze o tron" dzi¶ polecam film o tym tytule. Czy warto obejrzeæ? opowiem po dzisiejszym wieczorze bo na dzi¶ ten film mam w planie ... ale zapowiada siê nader interesuj±co. Zobaczcie trajler.
Gra o tron opowiada o krainie, w której lato trwa przez dziesiêciolecia, a zima mo¿e panowaæ d³u¿ej ni¿ ¿yje cz³owiek. Dwie potê¿ne rodziny s± uwik³ane w ¶mierteln± grê, w której stawk± jest panowanie nad Siedmioma Królestwami Westeros. Zdrada, po¿±danie, intrygi i si³y nadprzyrodzone wstrz±saj± czteroma stronami Królestw, a za¿arta walka o ¯elazny Tron niesie ze sob± nieprzewidywalne konsekwencje. G³ównym w±tkiem serialu jest walka o w³adzê, a bohaterami s± królowie i królowe, rycerze i renegaci. Akcja zaczyna siê w momencie, w którym król Robert Baratheon prosi Lorda Eddarda "Neda" Starka, by pomóg³ mu rz±dziæ królestwem po podejrzanej ¶mierci jego najbardziej zaufanego cz³owieka. W tym samym czasie na wschodzie zaczynaj± dzia³aæ powa¿ni konkurenci do tronu - nastoletnia ksiê¿niczka Daenerys Targaryen i jej brat Viserys, których rodzina rz±dzi³a Królestwem przed laty. Jednocze¶nie na rubie¿ach Królestwa na pó³noc od Muru, który chroni Nocna Stra¿, nastêpuj± dziwne i niepokoj±ce wydarzenia.
Re¿yseria: Brian Kirk, Daniel Minahan
Scenariusz: George R.R. Martin (równie¿) (powie¶ci "Gra o tron" i "Starcie królów"), Jane Espenson
Aktorzy: Sean Bean, Michelle Fairley, Kit Harington
Widzia³am dwa docinki, nie ogl±dajcie tego z dzieæmi!!! Polityczne i seksualne intrygi s± na porz±dku dziennym. W chaosie pe³nym walk i konfliktów tylko grupa wyrzutków zwana Nocn± Stra¿± stoi pomiêdzy królestwem ludzi, a horrorem kryj±cym siê poza nim.
... niez³e
Offline
Kolejna moja propozycja to Kod nie¶miertelno¶ci (2011 Source Code)
Poci±g. Obca kobieta, która zachowuje siê, jakby zna³a ciê pó³ ¿ycia. Sean – imiê, które nic ci nie mówi, a którym wszyscy siê do ciebie zwracaj±. W lustrze twarz, która nie jest twoj± twarz±. Zanim zd±¿ysz siê zorientowaæ, mija 8 minut i ¶wiat eksploduje. Odzyskujesz swoj± to¿samo¶æ, ale niewiele wiêcej. Nie wiesz, gdzie jeste¶ i jak siê tu znalaz³e¶. Prze¿ycia z poci±gu okazuj± siê cudzymi wspomnieniami, wspomnieniami osoby, która ju¿ nie ¿yje, zosta³a zabita w zamachu terrorystycznym. Twoim zadaniem jest wracaæ do tych wspomnieñ raz za razem, by ustaliæ to¿samo¶æ zamachowca. Je¶li uczynisz to na czas, uratujesz Chicago przed katastrof± nuklearn±. Nazywasz siê Colter Stevens i jeste¶ uczestnikiem eksperymentalnego, ¶ci¶le tajnego programu pod kryptonimem Kod nie¶miertelno¶ci.
"Kod nie¶miertelno¶ci" to rasowe kino SF, stawiaj±ce kluczowe dla gatunku pytania. Pod wzglêdem rozrywkowym film robi nieco mniejsze wra¿enie. G³ównie za spraw± wtórno¶ci niektórych rozwi±zañ fabularnych. Wiêcej w nim podobieñstw do "12 ma³p" i "Deja Vu" ni¿ elementów typowych dla unikalnego stylu re¿ysera jednak film okaza³ siê satysfakcjonuj±c± rozrywk±.
Film obejrza³am dwa razy i za ka¿dym razem odkrywa³am co¶ nowego. Zobaczcie bo warto.
Offline
Zamieszczaj±c Kod nie¶miertelno¶ci nie mog³am siê oprzeæ przed powrotem do filmu, który ju¿ dawno widzia³am, a do którego warto powróciæ.
To Thriller Sci-Fi Deja Vu o którym mowa w poprzedniej recenzji. Film godny polecenia, mnie osobi¶cie zachwyci³.
Ka¿dy z nas do¶wiadczy³ czym jest Déja Vu. Ka¿dy chocia¿ raz spotykaj±c obc± sobie osobê poczu³, ¿e ju¿ wcze¶niej j± zna³, lub odwiedzaj±c nowe miejsce, od razu je pozna³. Co jednak mog³oby siê staæ, je¿eli te tajemnicze odczucia w rzeczywisto¶ci okaza³yby siê ostrze¿eniem wys³anym z przesz³o¶ci, lub podpowiedzi± przysz³o¶ci? W thrillerze wyprodukowanym przez s³ynnego Jerry'ego Bruckheimera, (Polska premiera filmu - 5 stycznia 2007) pewien agent FBI Denzel Washington pod±¿a za g³osem Déja Vu w trakcie prowadzenia ¶ledztwa. To, co zdawa³o siê byæ niewinnym ¿artem naszej pamiêci, stajê siê szaleñczym wy¶cigiem o ¿ycie.
Offline
Jeden z moich ulubionych filmów do których warto wracaæ - Skazani na Shawshank
re¿yseria i scenariusz:Frank Darabont, gatunek: Dramat, premiera: 16 kwietnia 1995 (Polska)
Jest wiele filmów, które potrafi± wywo³aæ ciarki na plecach b±d¼ sprawiæ, ¿e serce zaczyna biæ szybciej lub ¿e pier¶ wype³nia g³êboki oddech. Znajdzie siê tak¿e kilka produkcji, które wycisn± z oczu ³zy, albo wywo³aj± szczery u¶miech na twarzy. Je¶li tak faktycznie jest, to jest to warte Twojej uwagi. Jednak tylko arcydzie³o posiada wszystkie te rzeczy. Takim arcydzie³em jest bez w±tpienia film "Skazani na Shawshank", który widzia³am wiele razy i z ca³± pewno¶ci± nie odmówiê sobie przyjemno¶ci, by zobaczyæ go ponownie. Jest to bowiem obraz oderwany od klimatu grozy i elementów nadprzyrodzonych, obraz który zosta³ zrozumiany przez widzów. Ludzie identyfikuj± siê z t± histori± jak z ma³o któr±. Gdzie¶ w g³êbi upatruj± w niej siebie, bowiem widz± cz³owieka, który walczy o swoj± wolno¶æ, o prawdê i sprawiedliwo¶æ, która mimo i¿ t³amszona, zawsze zwyciê¿a, i chc± wierzyæ, ¿e sami tak¿e tacy s±.
Bez ani jednej zbêdnej sceny Darabont opowiada niezwyk³± historiê o przyja¼ni, która w wiêziennych arkanach prze¿y³a 20 lat. Re¿yser odnajduje w niej nutkê poetyckiej sprawiedliwo¶ci zaprowadzaj±cej porz±dek w ¶wiecie zdeprawowanym i zniszczonym.
Kiedy Andy zostaje skazany, sêdzia wydaj±cy wyrok u¿ywa nader drastycznych s³ów "uderza mnie pañski brak skrupu³ów i lodowaty ch³ód". W takim psychicznym stanie Andy pozostaje nawet wtedy, kiedy wspó³wiê¼niowie gro¿± mu i prze¶laduj± go. "Chcia³bym powiedzieæ, ¿e walczy³ jak lew" powie Red, który dobrze wie, i¿ jego przyjaciel jest bity i gwa³cony przez innych wiê¼niów, w najbrutalniejszych scenach filmu. "Chcia³bym móc tak powiedzieæ, ale wiêzienie to nie bajka" doda pó¼niej. W wiêkszo¶ci Hollywoodzkich "bajkach" ludzie to herosi, którzy potrafi± siê obroniæ. Jednak "Skazani na Shawshank" maj± na siebie inn± receptê. Dziêki nie¶piesznej i stonowanej narracji, Andy przybiera cechy samego filmu. Znosi wszystko to, co przyniesie mu los. Godzi siê z nim, ale nie daje siê zniszczyæ. W koñcu jak siê oka¿e, los odwróci swój bieg i wynagrodzi Andy'emu jego pokorê. "Najzabawniejsze, ¿e na wolno¶ci by³em prawym i uczciwym obywatelem. Wiêzienie zrobi³o ze mnie oszusta". Andy siê zmienia, ale to tylko przykrywka, bo cz³owieka niez³omnego nie mo¿na z³amaæ, tak jak i zasady. Jego niez³omno¶æ pozwala mu sprzeciwiaæ siê wiêziennemu systemowi, co widaæ w jednej ze scen, w której Andy puszcza poprzez gramofon na ca³e wiêzienie Mozarta. Dostaje miesi±c w izolatce, ale czuje, ¿e da³ kolegom jak±¶ cz±stkê duszy i nadziei.
Dialogi w filmie s± niczym muzyka Chopina dla uszu. Nie robi± z widza idioty, opisuj±c to co i tak widzimy na ekranie, ¿yj± w³asnym ¿yciem ods³aniaj±c psychikê bohaterów. Opisuj± to, czego nie da siê ukazaæ za pomoc± obrazu. Zaliczam te monologi do najlepiej napisanych w historii.
Przyjrzyjmy siê aktorstwu. Tim Robbins wcielaj±cy siê w postaæ Andy'ego pomimo niezbyt wielkiego do¶wiadczenia zagra³ rolê swojego ¿ycia. Jego bohater to postaæ troszkê speszona, g³êboko prze¿ywaj±ca to, co go spotyka. Prze¿ywa on, prze¿ywa i widz. To chyba najwiêksze osi±gniêcie na jakie staæ aktora. Oczywi¶cie Morgan Freeman nie pozostaje w cieniu. Red w jego wykonaniu pokazuje, jak ¿ycie w wiêzieniu ukszta³towa³o jego psychikê. Trzyma jednak swój smutek na wodzy, nie daj±c nic po sobie poznaæ. Staæ go nawet na ironiczne ¿arty "Jedyny winny w Shawshank".
"Skazani na Shawshank" to znakomicie opowiedziana historia z g³êbi± ukryt± w fabule i bohaterach, przepe³niona symbolik± i niesamowit± wyobra¼ni±. Dzie³o to dostarcza wiele inspiracji dla duszy i serca. Przypomina mi tak¿e, ¿e nie wa¿ne jak ¼le jest, nie wolno porzucaæ nadziei. Film Darabonta trwa 2 godziny i 20 minut, ale z Wami pozostanie ju¿ do koñca.
Dzi¶ wyj±tkowo zamiast trajlera filmu zamieszczê teledysk z filmu do piosenki Emigrantów "Nawet tu". Niesamowite po³±czenie, a film zapewne pamiêtacie.
Offline
Dla odmiany co¶ lekkiego. Drugim moim ulubionym gatunkiem jest film muzyczny. Dzi¶ prezentujê Burleskê gatunek: Melodramat, Musical, re¿yseria i scenariusz: Steve Antin
Nie jest to wprawdzie powalaj±cy film ale raz warto zobaczyæ.
Takich filmów nie bêdzie siê ju¿ krêciæ. "Burleska" odwo³uje siê bowiem do mitologii, która dzi¶ nie ma ju¿ racji bytu. Jest sentymentaln± podró¿± w czasie, której symbolem jest wiecznie m³oda Cher i kolorowy zawrót g³owy na ekranie. To ba¶ñ o Kopciuszku i nie nale¿y braæ jej zbyt serio. Zw³aszcza dzi¶, kiedy m³odzie¿ ma inne sny o s³awie.
Christina Aguilera mo¿e i nie jest najlepsz± aktork±, ale ma niesamowity g³os i nie boi siê go u¿yæ. Cher wygl±da za¶ tak, jakby w ci±gu ostatnich 30 lat nie tylko nie postarza³a siê, ale wrêcz odm³odnia³a, ¶piewaæ wci±¿ potrafi i ca³kiem s³usznie zosta³a za to nagrodzona Z³otym Globem. Cam Gigandet i Eric Dane dumnie prezentuj± dwa typy mêskiej urody, za¶ Stanley Tucci raz jeszcze okazuje siê najlepszym przyjacielem podstarza³ej kobiety. Wszystko to razem zosta³o piêknie skomponowane, tak ¿e mimo ewidentnych wad ³atwo jest "Burleskê" polubiæ.
Offline
Chicago re¿yseria: Rob Marshall, scenariusz: Bill Condon, gatunek: Krymina³, Musical
Film Roba Marshalla odniós³ w roku 2002 niebywa³y sukces, pomimo ¿e zalicza siê do, wydawa³oby siê, zapomnianego ju¿ dzisiaj nurtu klasycznego musicalu (w ostatnich latach powsta³ jedynie "Moulin Rouge!" z rewelacyjn± Nicole Kidman). Ale obraz przekonuje nas, ¿e musical ci±gle ¿yje i ma siê ca³kiem dobrze. "Chicago" to wspania³a opowie¶æ, pe³na intryg, zdrad i mi³o¶ci.
Film wywo³a³ wiele kontrowersji i zapocz±tkowa³ falê polemik i dyskusji o zasadno¶ci uhonorowania obrazu przez Amerykañsk± Akademiê Filmow±. Pomimo to, rzecz jest naprawdê godna obejrzenia, choæby w celu wyrobienia sobie w³asnego zdania.
Na szczególn± uwagê, jak w przypadku wszystkich musicali, zas³uguje ¶cie¿ka d¼wiêkowa - wszystkie piosenki s± ¶wietne, wprowadzaj± nas w klimat musicali ze "z³otego okresu" lat 40. i 50., idealnie komponuj± siê z ca³o¶ci± obrazu, wplataj± w akcjê, która rozwija siê z ka¿dym kolejnym wersem.
Offline
Dla mi³o¶ników lekkiego kina: Prince of Persia / Ksi±¿ê Persji: Piaski Czasu re¿yseria: Mike Newell, scenariusz: Boaz Yakin, Carlo Bernard , gatunek: Fntasy, Przygodowy
Film na podstawie bestsellerowej gry. Wprawdzie nigdy w ni± nie gra³am ale film obejrza³am z przyjemno¶ci±. Wam równie¿ polecam bo warto.
Tip-top, ot co. Ksi±¿ê jest przystojny i zawadiacki, ksiê¿niczka piêkna i rezolutna, szach m±dry i dumny, a z³y wuj – ¶liski niczym w±¿. Sceny akcji zrealizowane zosta³y z polotem, za¶ skrz±ce siê dowcipem dyskusje trwaj± dok³adnie tyle, ile trzeba. Do¶wiadczony Newell z gracj± omin±³ wnyki i nie prze³adowa³ utworu scenami imituj±cymi mechanikê rozgrywki. Owszem, mamy tu cyfrowo podrasowane popisy akrobatyczne, dynamiczne gonitwy po dachach i filmowy ekwiwalent logicznych zagadek, ale wszystko podane jest z umiarem, a dos³owne cytaty zosta³y zgrabnie wszyte w literack± tkankê scenariusza (jak "klasowe" sprzeczki Taminy i Dastana, odwo³uj±ce siê bezpo¶rednio do relacji miêdzy bohaterami przedostatniej jak dot±d ods³ony gry). Zapewniam, ¿e tytu³owe piaski, pozwalaj±ce cofn±æ czas i odwróciæ bieg niefortunnych wydarzeñ, nie bêd± Wam po seansie potrzebne.
Z uwagi na bogat± paletê kolorystyczn± film prezentuje siê wprost rewelacyjnie!
Offline
Gość
polecam film " Wyspa tajemnic" (Shutter Island) tak naprawdê do koñca nie wiadomo co jest prawd± a co urojeniem...